איך אדע אם פסלתי מסיבות נכונות?

איילה שטרן • 22 ביוני 2026

איך יודעים אם פסלתם מישהו כי הוא באמת לא מתאים – או מסיבה אחרת?


אחת הטעויות הנפוצות בעולם הדייטים היא לחשוב 

שכל רצון להפסיק קשר אומר בהכרח שהאדם שמולנו לא מתאים.

אבל לפעמים הסיבה היא בכלל משהו אחר.


אז לפני שאתם פוסלים, כדאי לכם לעצור לרגע ולשאול:


 האם יש כאן חוסר התאמה אמיתי בדברים שחשובים לי?

או שפשוט לא הרגשתי מספיק בנוח? (טבעי, דייט ראשון סך הכל...)


האם נפגעתי ממשהו שהוא אמר? (שווה לדבר איתו על זה אולי?)


האם הוא הזכיר לי משהו שאני לא אוהבת בעצמי? 


האם ציפיתי להתרגש מיד, וכשזה לא קרה פירשתי את זה כחוסר התאמה? 

(כמה שזה נפוץ. 

יש לי מתאמנים שרק כשהבינו את הטריק הזה, הצילו קשר מליפול מיד, וממש פרחו ביחד אחר כך). 


 והנה שאלה חשובה במיוחד:


האם אני פוסל/ת את האדם עצמו – או תכונה מסוימת שמצאתי אצלו?


למשל, בחור שקט.

האם הוא באמת לא מתאים לי?

או שפשוט יש בו תכונה אחת – שקט – שקשה לי איתה?


או בחורה קצת מבולגנת.

האם זה אומר שהיא לא אחראית, לא רצינית ולא תהיה בת זוג טובה?

או שיש כאן אדם שלם עם הרבה מעלות, ובתוכן גם נטייה מסוימת לבלגן?


לפעמים אנחנו לוקחים פרט אחד וממנו מסיקים מסקנה על כל האדם.

זה קצת כמו לטעום סלט חדש, 

לגלות שיש בו מרכיב אחד שאנחנו פחות אוהבים, ולהחליט שכל הסלט לא טעים...


כמובן, יש מקרים שבהם התכונה היא באמת משמעותית מאוד. 

אם מדובר בחוסר יושר, כעסים, פער ערכי מהותי או משהו שנוגע לתנאי הסף שלנו – 

זה כבר סיפור אחר.


אבל בהרבה מקרים, שווה לעצור רגע ולשאול:

האם אני פוסל/ת אדם שלם, או תכונה אחת שפגשתי אצלו?


לא כל חוסר חשק או ספק הוא סימן לחוסר התאמה.

לפעמים זה רק סימן שמשהו בתוכנו הופעל.

ולכן לפעמים בירור קטן נוסף יכול למנוע ויתור על קשר שהיה יכול להתפתח למקום טוב.


אז לפני שמחליטים שלא, כדאי לשאול:

"מה באמת גרם לי לרצות לפסול?"


לפעמים התשובה לשאלה הזאת משנה את כל התמונה.

וראיתי את זה קורה כל כך הרבה פעמים.

זה ממש ההבדל בין קשר ל-לא קשר. :)


בהצלחה רבה!

אוהבת 🩵

אילה שטרן - מאמנת את מי שנחושים להתחתן בלי להתפשר על אהבה, 

ומוכנים לזוז בשביל זה. 0544222855


רוצים לבדוק אם אתם לא טועים?
הקישו כאן לשיחת היכרות במתנה איתי.

מאת איילה שטרן 10 ביוני 2026
אחת הטעויות הנפוצות בעולם ההיכרויות היא לחשוב שהשאלה החשובה היא: "האם הוא מתאים לי?" אבל בדרך כלל זו בכלל לא השאלה הראשונה. השאלה הראשונה היא: "האם אני מצליחה לראות אותו?" "האם אני מצליח לראות אותה?" כי הרבה פעמים אנחנו לא פוגשים את האדם שמולנו. אנחנו פוגשים את הפחדים שלנו, את האכזבות מהעבר, את החלומות שלנו, את רשימת הקריטריונים שלנו, את כל מה שאנחנו מקווים למצוא או מפחדים למצוא. ואז אנחנו בטוחים שאנחנו בודקים את הבחור או הבחורה, אבל למעשה אנחנו בודקים את הסיפור שרץ לנו בראש. אני רואה את זה שוב ושוב אצל מתאמנים ומתאמנות. לפעמים לא צריך להחליף את האדם שאיתו נפגשים, אלא רק צריך ללמוד לראות אותו בצורה נקייה יותר. וכשזה קורה, פתאום מתקבלות החלטות טובות יותר. קל יותר לזהות התאמה אמיתית, ויש הרבה פחות בלבול. זו אחת הסיבות שאני כל כך אוהבת גם לתת חומר למחשבה כאן באתר וגם ללוות באופן אישי. אני מאמינה גדולה בכוחו של ידע. לפעמים תובנה אחת טובה משנה חיים. לפעמים כלי אחד מדויק חוסך חודשים ואפילו שנים של תסכול. אבל יש גם מצבים שבהם העניין הוא כבר לא רק מה אנחנו יודעים, הבעיה היא שקשה לנו לראות לבד מה קורה בתוך הלב שלנו. קשה לזהות את הפחדים שמנהלים אותנו, את הפצעים הישנים שעדיין משפיעים אלינו, את המקומות שבהם אנחנו מפרשים את המציאות דרך חוויות עבר. ובדיוק בשביל זה יש תהליך אישי. לא רק כדי לקבל עוד ידע (כמובן שגם!) אלא כדי לזהות מה באמת עוצר אותנו, כדי לקבל ליווי, דיוק, תמיכה וכלים שמתאימים לאישיות שלנו ולמסלול הייחודי שלנו. ושם הרבה פעמים מגיעה התנועה האמיתית קדימה. אז אם אתם מרגישים שאתם משקיעים, יוצאים לפגישות היכרות, חושבים, מתפללים, מנסים שוב ושוב, ועדיין משהו לא מתחבר, יכול להיות שאתם פשוט צריכים מישהו שילך איתכם את הדרך, ויעזור לכם לראות את מה שקשה לראות לבד, וגם לפתור את זה כמובן, בהכלה בעידוד ובאהבה. אם אתם רוצים לבדוק האם תהליך אישי יכול לעזור גם לכם, מוזמנים לקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא עלות, כאן, בקישור הזה: https://did.li/pcMCN כי חתונה מאושרת לא תמיד מוצאים במקרה, יוצרים אותה. אוהבת, אילה שטרן - מאמנת את מי שנחושים להתחתן בלי להתפשר על אהבה, ומוכנים לזוז בשביל זה. 0544222855
מאת איילה שטרן 10 ביוני 2026
חברים וחברות יקרים, קחו כלי קטן לרגעים שאחרי פגישה מאכזבת: אם יצאתם מפגישה לא מוצלחת והראש שלכם התחיל לטחון מחשבות כמו: אני כבר בחיים לא אמצא, משהו בי לא עובד, כנראה זה פשוט לא יקרה... תעצרו רגע ושאלו את עצמכם: אם החברה הכי טובה שלי הייתה אומרת לי עכשיו את המשפט הזה על עצמה, מה הייתי עונה לה? רוב הסיכויים שלא הייתם אומרים לה: נכון, את באמת מקרה אבוד... נכון שלא? הייתם מזכירים לה דברים שהיא שכחה ברגע של אכזבה. הייתם מראים לה תמונה רחבה יותר. הייתם נותנים לה קצת חמלה. כשלמדתי שנים "ימימה" תמיד היינו צוחקים כשהמנחה היתה אומרת לנו את זה. שלחברה לא היינו אומרים שהיא מקרה אבוד. כי זה כ"כ נכון. זה מעניין כמה קל לנו להיות נדיבים כלפי אחרים, וכמה קשה לנו לעשות את אותו הדבר עבור עצמנו. הסיבה שאני משתפת אתכם בזה היא שאחד הדברים שאני רואה שוב ושוב בעולם הדייטים הוא שהסבל לא נגרם רק מלקבל דחיות או מפגישות לא מוצלחות, הוא נגרם בעיקר בגלל מה שאחר כך. מהסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו על מה שהפגישה אומרת עלינו, על ההווה שלנו ובעיקר על העתיד שלנו. וכשלא צריך להתמודד עם הקול הזה לבד, כל המסע נראה אחרת. זו גם הסיבה שבתהליך הליווי שלי אני לא נמצאת עם המתאמנים רק בפגישה השבועית. חשוב לי להיות שם גם ברגעים שבין האימונים. אם אתם מרגישים שאתם צריכים מישהי שתעזור לכם לראות את הפרספקטיבה כשקשה לעשות את זה לבד, אם אתם רוצים מישהי שתלווה ותמיד תראה את הטוב בכם, ותכוון אתכם בצורה אמיתית מה באמת כדאי לשפר, ומה לא צריך לשפר, אלא רק לקבל ולחזק עד שהרגע המאושר יגיע, מוזמנים לפגישת היכרות במתנה. כאן, בקישור הזה: https://did.li/pcMCN בואו נבנה ביחד את החתונה שלכם צעד צעד, מתוך חיזוק האני שלכם ואמון בטוב שאתם. אוהבת 🤎 אילה שטרן - מאמנת את מי שנחושים להתחתן בלי להתפשר על אהבה, ומוכנים לזוז בשביל זה. 0544222855
פוסטים נוספים