איך אדע אם פסלתי מסיבות נכונות?
איך יודעים אם פסלתם מישהו כי הוא באמת לא מתאים – או מסיבה אחרת?
אחת הטעויות הנפוצות בעולם הדייטים היא לחשוב
שכל רצון להפסיק קשר אומר בהכרח שהאדם שמולנו לא מתאים.
אבל לפעמים הסיבה היא בכלל משהו אחר.
אז לפני שאתם פוסלים, כדאי לכם לעצור לרגע ולשאול:
האם יש כאן חוסר התאמה אמיתי בדברים שחשובים לי?
או שפשוט לא הרגשתי מספיק בנוח? (טבעי, דייט ראשון סך הכל...)
האם נפגעתי ממשהו שהוא אמר? (שווה לדבר איתו על זה אולי?)
האם הוא הזכיר לי משהו שאני לא אוהבת בעצמי?
האם ציפיתי להתרגש מיד, וכשזה לא קרה פירשתי את זה כחוסר התאמה?
(כמה שזה נפוץ.
יש לי מתאמנים שרק כשהבינו את הטריק הזה, הצילו קשר מליפול מיד, וממש פרחו ביחד אחר כך).
והנה שאלה חשובה במיוחד:
האם אני פוסל/ת את האדם עצמו – או תכונה מסוימת שמצאתי אצלו?
למשל, בחור שקט.
האם הוא באמת לא מתאים לי?
או שפשוט יש בו תכונה אחת – שקט – שקשה לי איתה?
או בחורה קצת מבולגנת.
האם זה אומר שהיא לא אחראית, לא רצינית ולא תהיה בת זוג טובה?
או שיש כאן אדם שלם עם הרבה מעלות, ובתוכן גם נטייה מסוימת לבלגן?
לפעמים אנחנו לוקחים פרט אחד וממנו מסיקים מסקנה על כל האדם.
זה קצת כמו לטעום סלט חדש,
לגלות שיש בו מרכיב אחד שאנחנו פחות אוהבים, ולהחליט שכל הסלט לא טעים...
כמובן, יש מקרים שבהם התכונה היא באמת משמעותית מאוד.
אם מדובר בחוסר יושר, כעסים, פער ערכי מהותי או משהו שנוגע לתנאי הסף שלנו –
זה כבר סיפור אחר.
אבל בהרבה מקרים, שווה לעצור רגע ולשאול:
האם אני פוסל/ת אדם שלם, או תכונה אחת שפגשתי אצלו?
לא כל חוסר חשק או ספק הוא סימן לחוסר התאמה.
לפעמים זה רק סימן שמשהו בתוכנו הופעל.
ולכן לפעמים בירור קטן נוסף יכול למנוע ויתור על קשר שהיה יכול להתפתח למקום טוב.
אז לפני שמחליטים שלא, כדאי לשאול:
"מה באמת גרם לי לרצות לפסול?"
לפעמים התשובה לשאלה הזאת משנה את כל התמונה.
וראיתי את זה קורה כל כך הרבה פעמים.
זה ממש ההבדל בין קשר ל-לא קשר. :)
בהצלחה רבה!
אוהבת 🩵
אילה שטרן - מאמנת את מי שנחושים להתחתן בלי להתפשר על אהבה,
ומוכנים לזוז בשביל זה. 0544222855
רוצים לבדוק אם אתם לא טועים?
הקישו כאן לשיחת היכרות במתנה איתי.



